Forumindex
 GaragetGaraget    Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem   ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Helljus vad är det för fattning?

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Lampor & Lyktor
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Dajjmen
GT-fanatiker

Från: Helsingborg
1984 Audi Coupé GT

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 21:46    Rubrik: Helljus vad är det för fattning? Citera

Tjabba. Tänkte beställa ett Xenon kitt till bilen och tänkte höra vad det är för fattning. Vad jag har förstått ska det vara H1, Eller??

Tänkte köpa Bi Xenon så jag kan sätta i helljuset och i dimljuset.

Mvh Dajjmen
Administratör

Från: Hyltebruk
1990 Audi urquattro

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 21:49    Rubrik: Citera

Flyttade tråden till "Lampor & Lyktor".

Ja, det är H1, se här Very Happy
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1746
Dajjmen
GT-fanatiker

1984 Audi Coupé GT

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 21:55    Rubrik: Citera

Edis skrev:
Flyttade tråden till "Lampor & Lyktor".

Ja, det är H1, se här Very Happy
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1746

Okej perfa, Men kan min köpa bi Xenon och köpa som jag tänkt så att man bara har tex dimljuset på eller helljuset, elelr måste dom såfall vara igång samtidigt?

//Dajjmen
Administratör

1990 Audi urquattro

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 22:02    Rubrik: Citera

Dajjmen skrev:
Okej perfa, Men kan min köpa bi Xenon och köpa som jag tänkt så att man bara har tex dimljuset på eller helljuset, elelr måste dom såfall vara igång samtidigt?

//Dajjmen

Bi-Xenon? Det kan du ha till halvljusen som är H4 om jag inte minns fel. Finns dock inga lösningar för detta som jag gillar, men det blir grymt mycket bättre med Xenon i helljusreflektorn så det borde räcka långt för dig.

Dimljus?
Dajjmen
GT-fanatiker

1984 Audi Coupé GT

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 22:06    Rubrik: Citera

Edis skrev:
Dajjmen skrev:

//Dajjmen

Bi-Xenon? Det kan du ha till halvljusen som är H4 om jag inte minns fel. Finns dock inga lösningar för detta som jag gillar, men det blir grymt mycket bättre med Xenon i helljusreflektorn så det borde räcka långt för dig.

Dimljus?

Okej, då får det bli det, har alltid stört mig på det dåliga ljuset på helljusen så nu får det bli ändring på det Very Happy Bra att du har gjort en liten guide med.

//Dajjmen
Administratör

1990 Audi urquattro

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 22:17    Rubrik: Citera

Jo, helljusen är hur kassa som helst.

Egentligen borde man bygga om matningen till lyktorna, fattar inte hur de kunde bygga de kretsarna utan relä. Helt galet att låta all ström gå via helljusspaken och ljusreglaget! Har varit orsaken till en och annan kabelbrand och bekymmer med ljusen... Samt onödigt spänningsfall, vilket definitivt ger dåligt ljus...
Dajjmen
GT-fanatiker

1984 Audi Coupé GT

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 22:21    Rubrik: Citera

Edis skrev:
Jo, helljusen är hur kassa som helst.

Egentligen borde man bygga om matningen till lyktorna, fattar inte hur de kunde bygga de kretsarna utan relä. Helt galet att låta all ström gå via helljusspaken och ljusreglaget! Har varit orsaken till en och annan kabelbrand och bekymmer med ljusen... Samt onödigt spänningsfall, vilket definitivt ger dåligt ljus...

mm, det borde ju gå att bygga om, om man tog sig tid att gå igenom allt.

Mvh Dajjmen
Administratör

1990 Audi urquattro

InläggSkrivet: Sön Jan 24, 2010 22:32    Rubrik: Citera

Det är nog simpelt, egentligen bara att använda strömmen som går till lyktorna och låta de styra relän istället. Reläna matar man direkt från batteriet (avsäkrat naturligtvis). Blir som när man kopplar in extraljus Nice, eller hur?
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Lampor & Lyktor Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet